Fortsätt till huvudinnehåll

En dikt från min andra Diktsamling Gryningsljus

Här och nu ligger en evig och tidlös värld
En värld förenad i kärlek
Vi är alla här och nu
I sanningens oändliga minut

En dikt från min andra Diktsamling Gryningsljus


Gryningsljus

Dick Scott
ISBN13: 978-91-631-9751-2 / 130x210 mm / År: 2006 / 104 sidor
ISBN10: 91-631-9751-0
Här kommer den efterlängtade uppföljaren till Skymningsljus. 100 dikter skrivna av Dick Scott singer-songwriter och skald från Åsele i Västerbotten.
I Gryningsljus vävs tankar, budskap och visioner samman till en strålande enhet av vilken vi alla är en lika viktig del. ”välj ljus och kärlek i tanke ord och handling för det är inom oss vi skapar vår värld”, menar Dick som ej ser våra begränsningar utan våra möjligheter. Ett annat citat ”byt ut görandets hysteri mot varandets harmoni” sammanfattar Dicks filosofi bra.
Dick är även ReikiMaster och har en egen hemsida med sina dikter och sin musik på www.dickscott.net
”så länge du inte vet vem du är kommer du att fortsätta söka” så låt denna bok ge dig det ljus som visar vem du verkligen är........
Med Ljus och Kärlek
Dick Scott

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ser lågan dansa

Ser lågan dansa Viskar stilla ditt namn~~  Vet att du hör mig~~  Ser lågan dansa~~  En droppe stearin~~  Åker kana~~  Stelnar~~  Vid ljusets fot~~  DickScott2018  

I Lindens Skugga...

Jag vill vila i lindens skugga Andas i vindens suckar Jag vill leva i nådens närhet Veta att du mig bär Jag vill känna din kärlek Just nu Just här DickScott

Stjärnbeströdda ängar i evigt ljus

Stjärnbeströdda Ängar i Evigt Ljus heter min nya bok som kom nu i dagarna    Känns så roligt och spännande  Den kommer även som E-bok. Så här lyder baksidestexten :Stjärnbeströdda ängar i evigt ljus är Dick Scotts fjärde lyrikbok. Den förstärker grundtonen av existentialism och längtan efter att ta språnget mot det okända. Hans poesi är visionär och ljus, orden leder tankarna till vikten av att välja kärlek i tanke ord och handling. Det är lyrik som stundtals traskar in på aforismens och naturens marker. Vill tipsa om att ni kan provläsa ett par sidor på den här länken: Klicka här och få smakprov från Stjärnbeströdda Ängar i Evigt Ljus.